Reviews
in Hungarian
"Végre nem a felhôkarcolók
ájulata: a Nagy Alma embermagasságból. Az
igen ritka régi épületek bájosan gubbasztanak
a százemeletek tövében. Révész Tamás
éber optikával figyel, a sohoi kávéház
ablakában ujságjába mélyedô polgárnál
jobban érdekli a kép másik fele, a kutyája
hasát dögönyözô járókelôvel.
Üveglámpást dárdaként tartó
giccs-lovag és egy kedvesen cicomás épület
- hát nem feltûnik mellette egy porszívócsövét
nyakára hurkoló férfi... A Madison Green képe
Kertészt idézi, de az ellenfényben rácsos
árnyékot vetô szemétkosár, a
Brooklyn-híd elött sütkérezô kerékpáros
lány, a Két Toronnyal a háttérben, vagy
a Central Park magányos sífutója, a havon
kirajzolódó csupasz ág-koronákkal: - egy
jeles fotográfus mûvészi arcélének
egyedi lenyomata. Meghatóak a halványszürkék,
soha nem komor a fekete, a részletek élesek, mégis
valami poétikus lebegés hatja át a képeket.
Nyúgalom és fenség, az érett arányok
mennyei csöndje. Mintha ez a varázsos város csak
fényben és derûben úszna. A Brooklyn-híd
gótívû kapuja alatt anyuka sétál gyermekével,
bedeszkázott ablakú ház elött férfiak:
talán a Florida, a Paradicsomba igyekeznek. Aztán
a megrázó mementó: púpos uszályhídak
mögött diadalmasan, a Liberty Parknál viharfelhôktôl
övezve, végül egy havas temetô sírkövei
fölött, derengô fényben magasodik a World Trade
Center. A fotográfia ünnepe a Kogart imponáló
terében, gyönyörûsége kiállítás!"
– Feher Elephant
"...Az építészet
régóta visszatérô alanya a festészetnek
és a fotográfiának, olyan téma, mely egyszerre
képes felidézni ember alkotta természetünket,
és az épített környezetben élô
ember tapasztalatait, emlékeit az ôt körülvevô
térro½l.
Az építészet képein keresztül kutatja
a valóság rejtett összefüggéseit Révész
Tamás...A 70-es években, cigánytáboros fotóival
befutott, szociofotósnak indult Révész Tamás...Látásmódját
erôs geometrikus érzékenység jellemzi, nagyon
érzékeny a fény-árnyék hatásokra,
talán ezért is döntött a fekete-fehér
fotók mellett...Míg Révész képein
a téma New York, fôszereplôi nem emberek, érzelmek,
vagy a történelem, hanem egyértelmûen az építészet
– és, ha jól figyelünk, láthatjuk, hogy
Révész egy építészeti fotográfus
eszközeinek egész tárházát alkalmazza,
nagy terek, hosszú ívek esetében például
szembetûnô a perspektíva-korrekció. Az építészetnek
azonban nem feltétlenül a csúcsformáit szerepelteti,
nem a felhôkarcolók állnak a középpontban
(noha a háttérben annál inkább) hanem inkább
a véletlenszerûbb, árulkodó építészeti
pillanatok – redônylamellák, függesztôkábelek,
korlátoszlopok - melyek a mindennapok, a fizika kényszerítô
erejét, és az ezekre adott építészeti,
mérnöki válaszokat juttatja eszünkbe..."
– bart (hg.hu)
"2000-ben jelent meg Révész
Tamás New York címû fotóalbuma, borítóján
komor felhôkbe fúródnak a Világkereskedelmi
Központ ikertornyai, az égbolton egy sirály billeg
feléjük. Belül, újabb nézo½pontból
az ikertornyok egy temetô sírkövei közül
kandikálnak ki. Egy év múlva, 2001. szeptember
11-én a baljóslatú felvételek valamennyi
négyzetcentimétere, tónusa értelmet kapott,
és anélkül, hogy túlzásokba esnénk
Révész mûvészi érzékenységét
illetôen, ki kell jelentenünk: ilyen kényes receptorokkal
alighanem csak kevés alkotó rendelkezik.
Miközben itthon és külföldön több fontos
albuma jelent meg, elismeréseket, köztük Pulitzer-emlékdíjat
kapott, 1996-ban egy New York-i kiállításán
megkérdezték tôle, mit tervez mostanában,
ôazt válaszolta: könyvet fog fényképezni
New York-ról. Kinevették: ez szamárság.
New York le van fényképezve. Minden épülete,
valamennyi kiszögellése, tetoválása, bibircsókja.
Révész mégis nekilátott. Három évig
fotózta a várost, azt mondja: ugyan friss szemmel, de
kevés ismerettel és naiv hittel ugrott neki a reménytelennek
tetszô vállalkozásnak. A végeredmény
azonban az egyik magasan jegyzett helyi kiadót is meggyôzte:
az anyagból könyv lett, a felvételekbôl pedig
kiállítási anyag, amelyet elôször 2004-ben
Tokióban mutattak be, most pedig május 14-éig Budapesten,
a KOGART Házban, hogy aztán a tárlat tovább
utazzon Pekingbe, Kairóba, Jeruzsálembe, Johannesburgba,
Londonba, Madridba, Rómába és Santa Domingo-ba.
Különleges technikával, merített papírra
nyomott képek New York-ról, az idôtlenségre
kihegyezve. A sokszínû helybéliek, a helyszínt
hitelesítô csillogás, a közhelyes és
agyoncsócsált napi kalandok nélkül. New York,
mint geometrikus rend, amelyben az emberek korántsem fôszereplôk.
Csupán a daliás díszletrendszer statisztái.
– Még sehol sem éreztem az embert ennyire kicsinek,
szegénynek és törékenynek, mint ott –
mondja Révész, aki tíz éve többnyire
maga is Amerikában él. Hozzáteszi még: a
képek azért fekete-fehérek, mert úgy érzete,
ezzel lehetett azokat idôtlenné, maradandóvá
tenni, kiemelni a pillanatnyi divattrendek harsogásából,
a jelen fortyogásából. A Park Avenue fényei,
a Central Park nyugalma, a reklámlány mosolya mögül
elômeredô Chrysler Building, vonalkódot idézô
tûzlépcsôk, vagy a gyufaszálakból összepilinckázott
makettre emlékeztetô George Washington híd, amelynek
tövében egy bolhányi emberpár éppen
csókot vált.
Hatvankét kép. A New York nevû sakktábla
hatvankét kockája. Kettô nincs meg, 2001. szeptembere
óta hiányzik.
Révész képei ôrzik az emlékét."
– Trencsényi Zoltán, Nepszabadsag
"NEW YORK CSÖNDES
LOBOGÁSA
Révész Tamás, idén 60 esztendôs fotográfus
egy évtizede a modern civilizáció fellegvárában
él. Átrepülte az óceánt, mint Pilinszky
hôse, Környei, a Beszélgetések Sheryl Suttonnal
elbeszélôje, aki meg akarta írni New York történelmét,
ám hiába olvasott a tárgyról, hiába
járt-kelt aztán nyitott szemmel a sugárutakon,
be kellett látnia, hogy régóta dédelgetett
terve kútba esett. A felhôkarcolók modern katedrálisaiban
lükteto½ óriásvárosnak ugyanis csak jelene
van. Mert mindvégig egyazon akarat munkálkodott benne,
a múlt itt nem oka a jövônek: a hajdankor a jelen
síkjába préselôdve éppúgy mellérendelô
viszonyban álldogál, mint az üvegpaloták árnyékába
szorult régi épületek vagy az utca forgatagában
az ideáramlott sokféle bôrszín, szokás,
kultúra. Amit a történetíró képtelen
megragadni, megragadhatja az, akinek szakmája éppen az
idôtlenségbe dermedt jelen: a fotográfia.
A rács, a grid téglalapjaiba ejtett moccanatlan, szürke
épülettömbök élettelensége különös
ellentétben áll az egész képzôdmény
organikus jellegével. Az utcák vonalzóval tervezett
érrendszerén haladó forgalom, melyet a jelzo½lámpák
megfeszülô és elernyedô záróizmai
szabályoznak szigorú idôrend szerint, valójában
az ismétlôdés kényszerétôl hajtott
anyagcserefolyamat: az állandóan változó
idôtlen célra tör: a homeosztázisra. New York,
a Város, a maga rasztereivel, négyzethálóival,
földre fektetett és magasba emelt monumentális, három
dimenziós rácsrendszerével emlékmû:
önmaga emlékmûve.
Révész képein redônylamellák és
függesztôkábelek, korlátoszlopok és
ablaknégyszögek hirdetik a tervezés egyik alapmûveletének,
a mennyiségi sokszorozásnak az egyeduralmát. Bár
a magasépületek, e megkövesedett oszlopdiagramok, az
élet kiszámíthatóságát (és
kiszámítandóságát) hirdetik, New
York utcáin az oda látogatót mégis az élet
kiismerhetetlenül örvénylô tarkabarkasága
fogadja. A rikító színek, az ezerféle zaj,
a magukat kelletôárucikkek, az idôtlen tekintetû
próbababák vagy a sok emelet magasban lebegô arcok
mit sem enyhítenek a jövevény magányán:
legfeljebb annyit, mint a tükörképek a homlokzatok
üvegén. Ezért aztán ha a park fái közül
a magasba tekint, hajlamos az emberalkotta toronyházakat is földbôl
sarjadzott növénykolosszusok kiszáradt törzseinek
vagy szélcsiszolta sziklatömböknek, mindenestre természeti
képzôdményeknek tekinteni. A nagyvárosi magány
nem csak az ideszakadtak, a bevándorlók elôjoga:
bárki részesedhet belôle. Ám aki nem csupán
átutazóként akarja benyomásait fotópapírra
rögzíteni, de letelepedni szándékozik ebben
a városban, annak a színpompás de fárasztó
felszínnél többet kell megragadnia: olyasvalamit,
amibôl a város pezsgo½ mûvészeti élete
táplálkozik. „Itt mindenki idegen, és senki
se az. New Yorkot, mondják, senki se ismeri. Naponta változik,
akár a tenger, egy pillanat alatt »fölfogható«,
s akár a tenger, öröktôl ismerôs.”,
írta Pilinszky. A Párizsból ideköltözött,
s jó két évtizede halott André Kertész
nyomdokában járó, s talán épp ezért
a színeket elhagyó, a hangosfilmet némafilmre cserélô
Révész épp ezt a mélyben rejlô különös
transzcendenciát kereste és találta meg a fekete-fehér
New Yorkban.
A sebezhetetlennek hitt várost olyan hihetetlen támadás
érte, amire, mint kiderült, nem volt felkészülve.
Csapást mértek egy szimbólumra, s ezzel megtört
az idôtlensége, az idô felettisége: a történelem
egy beláthatatlan eseménysor kiindulópontjává
tette. Ma már nem tudjuk szorongás nélkül
nézni Révész kötetének címlapján
a Világkereskedelmi Központ tornyait: baljós felhôzet
alatt sötét vaskerék, a levegôben egy felzavart
sirály. Megint csak Pilinszky elbeszélo½jének szavai
kívánkoznak ide: „Egy biztos. Errôl a városról
bármit megfogalmazok, frivolnak hat. Vázlatosnak. Vagy
maga is az? Igen, maga a város is az. És mégse.
Épp ellenkezôleg. Hiába a szörnyeteg ragyogás,
New York egyetlen gyertyaláng. Ez áll a kéziratban
is: »New York magában égô gyertyaszál.«”
– Ács József
"A vándorkiállítás
hazatért. Révész Tamás New York címu½
kiállításának némelyik képérôl
nehéz megmondani, hogy New York-ban, Londonban vagy Kôbányán
készült-e. A fekete-fehér fotók sajátos
hangulata azonban azonnal megfogja a látogatót a Kogart
Ház elegáns galériájában. Révész
Tamás szerint látszólag "elmebeteg ötlet"
volt feladnia az itthoni biztos egzisztenciát, kimennie Amerikába,
és amerikaiaknak Amerikát fotózni. Amikor ottani
fotós barátainak elmondta, hogy New Yorkról akar
albumot készíteni, szabályosan kiröhögték.
De végül neki lett igaza: több mint tíz éve
él már kint, sikeres és világszerte elismert
fényképész lett, New York-anyaga pedig utazó
kiállítás, most érkezett hazánkba."
– Csala Bertalan, Magyar Hírlap
"Az immáron hatvanegyedik
életévét taposó Révész Tamás
a klasszikus magyar sajtófotósok útját járja,
bár kissé megkésve. Miután 1997-ben kitelepült
Amerikába, elkezdett dolgozni New York-sorozatán. New
Yorkról már mindent elmondtak – de persze van olyan
nagy és végeláthatatlan, hogy sose lehessen róla
mindent elmondani. Révész megszülte hát saját
olvasatát a nyughatatlan metropoliszról. Hûvös
fekete-fehér képnyelve, erôsen geometrikus szerkesztésmódja
és emblémaszerûen frappáns jelenetei egy
csapásra klasszikussá avatták felvételeit...Persze
az ismertség egyik motorja a politika: a diplomáciának
jól jönnek a meredezô ikertornyok és a lengedezô
amerikai zászlók, fôként egy ôszinte
bevándorlótól. De ez nem sokat von le a New York-album
értékébôl, Révész a klasszikus
humanista fotósok útját követi (André
Kertész, Brassai és társaik): kiszámított
fény-árnyék hatások, gondos komponálás
és a megfelelô idôpont, a „termékeny
pillanat”. Annyit még tegyünk hozzá, hogy Révészt
elsôsorban az architekturális New York bûvöli
el, a vízszintesek és függôlegesek mérnöki
rendje, s kevesebb szót veszteget a felhôkarcolók
és bérházak közt élô polgárok
millióira."
–Rieder Gábor
"A 9 éve Amerikában
élo½, díjakat halmozó fotográfus-tanár
készített már albumot Siófokról,
Szicíliáról, Rómáról, Budapestrôl.
Mostani, New Yorkot bemutató fekete-fehér anyaga nagy
ívben elkerüli a közhelyeket: ne számítsunk
csillogó forgatagra vagy csupa mosoly emberekre.
Révész sebészi pontosságú képei
mélyre hatolnak, egészen a város szerkezetéig.
Hûvösen elegáns, szikár és hidegen szép
Újvilág ez: kevés fény, komor égbolt,
kontrasztos, derékszöges vas és beton. Az életet
az idilli Central Park mellett néhány madár és
pár kopár fa képviseli, melyek szabálytalan
alakjukkal szöges ellentétben állnak a sarkos épületekkel.
Lágy formákat inkább csak a Christie’s kirakatában
látni, illetve a Brooklyn híd tövében a füvön
napozó biciklis-bikinis lányok képében.
Arcok helyett inkább sietôs kontúrok vagy távolba
tekinto½ figurák látszanak - a legemberibb pillanat talán
a dübörgô Washington híd tövében
elkapott csók."
–Est.hu
"...A híres amerikai fotográfus,
Peter Turnley szerint: „Révész munkáiban
számos magyar elôdjének – Brassai, Capa, Kertész
és Moholy-Nagy – szelleme fedezhetô fel. A magyar
fotográfusok speciális látásmódjukkal
egy különös mûvészeti vonulatot képeznek,
és ez segít megmagyarázni univerzális varázsukat,
sikerüket a világban. Az erôteljes, tiszta és
ôszinte látásmód, a magyar érzékenység
és a világpolgári életszemlélet együttes
jelenléte teszi képessé ôket arra, hogy meglássák
és megörökítsék azt, ami csak a lélek
számára felfogható. Révész megörökölte
ezt a kincset, ami képein jól nyomon követhetô.
A mûvész által választott ország rendkívül
szerencsés, hogy egy ilyen briliáns tehetséggel
gyarapodik.” Révész Tamás 1997 óta
él New Yorkban. Mint mondta: „Szerencsésnek érzem
magam, hogy otthon vagyok mind Magyarországon, mind Amerikában
és így valamilyen módon mindkét ország
hozzájárul az alkotásaimhoz. Fotóit világszerte
kiállítják, tíz albuma jelent meg magyar,
angol, francia, olasz és orosz nyelven
A New York sorozatot Révész Tamás három
éven át készítette. Egyedi, sokszor lírai
megközelítése kerüli a közhelyeket, fotói
minden esetben saját véleményét tükrözik,
nem pusztán egy esemény, egy látvány riporteri
megjelenítései. A felszín helyett a mélység,
a mögöttes tartalom érdekli igazán. Témaválasztásaiban
egyfajta szociális érzékenység vezeti, kompozíciói
a vizuálisan felfogható jelek segítségével
érzelmeket, szubjektív állásfoglalásokat
sugallnak, és ezek adják a képek igazi értékét.
Látásmódjában a különbözô
építészeti elemek határozott síkjai
és vonalai szinte éreztetik a város lüktetését,
dinamikáját, melyekben ötvözôdik az architektonikus
és a dokumentarista fotográfia. A vízszintesek
a függôlegesekkel, a fény az árnyékkal,
az élô az élettelennel, a beton a növényi
organizmussal kerül kapcsolatba. Az óriási tornyok
és az egy ritmusra épülô hidak rengetegében
pedig eltörpül az élô, alkotó ember, aki
mindezt létrehozta."
– Fertoszogi Peter, curator, Kogart |
Reviews
in English
"...New
York, through Hungarian eyes.
Dwarfed by a support tower's twin church-window arch, steel trusses
and girders, and the iron support cables' patterned moiré, a
woman, hardly noticed, walks her baby girl and infant in a stroller
down the Brooklyn Bridge. A worker in a ski parka bends pushing an open
metal transport-platform laden with cement-like bundles down the middle
of a New York avenue, while behind him on a large rolling-vehicle billboard,
a triplicated supermodel is bent at a similar angle, pushing perhaps
perfume.
Révész
emigrated with his family to New York in 1996, after assembling photographs
of his hometown for "Budapest: A City Before the Millennium,"
which won him a Pulitzer Memorial Award the following year. Relocating
to the New World partly overwhelmed the 50-year-old Révész,
who spent the next three years photographing his new love. He describes
it in his introduction to a previously published collection (New York;
W.W. Norton, 2000) as follows:
“New
York is not bashful, it hides nothing, it offers itself to you: Here
I am. Want me? Buy me. Its openness is a little frightening... The suitor's
heart begins to race, it pounds with excitement and reverberates in
his eardrums as the meeting nears. This is what I wanted, yet I find
myself muttering: Slow down, we hardly know each other. I am from the
Old World, I am not used to this much vehemence.”
Révész
works in the lyrical reporting mode championed in the 20th century by
Andre Kertész, Alfred Stieglitz, Henri Cartier Bresson and others,
in which the photographer seemingly does not interfere with the found
realism of the subject, yet the material is framed and developed with
an eye to artistic principles of geometry and grace, traditional elements
of composition, and an underlying ethic of visual narrative.
As
in his Budapest series, photographing New York in black and white brings
out the more geometrically-oriented Révész. There is a
little less story in these photos, a little less of the human element.
In its place we find a transcendent yearning after iconic stability,
as something that grounds and sanctifies the chaos. Révész
has published 14 collections of his work, and the sensibility here (and
in his previous Budapest series) differs notably from other works, for
example the warmth of his photographs of Russian soldiers, gypsies,
and Otavalo Indians, or again the wide-open wonder of his landscapes
in Bolivia and the Western Plains.
In
his New York series there is no shortage of technical brilliance, keen
intelligence, even playfulness, and it is a delight to see New York
through such an accomplished artist's lens. Yet one can't help musing
that this more formal brilliance compensates for a greater alienation
that the older and partly displaced Révész might now feel."
–Andrew Singer, caboodle.hu
"...New
York vision. Hungarian’s take on Big Apple even grabs
local’s attention...“I am usually attracted by people, emotions,
tradition, architecture new and old, and people interacting with that
architecture” Révész said at the exhibition’s
opening, adding however that the theory is often left behind when he
actually goes out to shoot. “My photographs have retained a documentary
style... His first photo book was Bidding Farewell to a Gypsy Colony
in 1977, followed later by documentary photographs in Ecuador for the
United Nations.
Something other The New York photos have won critical acclaim in the
city itself for their documentation of citizens’ encounters with
bizarre urban artifacts. One photograph in particular has attracted
attention for what now seems a prophetic message: a shot of the World
Trade Center twin towers with a cemetery in the foreground. “Where
others have looked at New York and seen only the weighty hand of modernity
(Stieglitz, et al) or our pathetic attempts to escape it through entertainment,
revelry, even crime (Weegee, et al), you've found some timeless magic,
and perhaps even - yes - transcendence,” wrote Peter Shevenell,
art director of Jewish organisation JCCA."
– Jacqueline White, Budapest Times
"The
Quiet Flame of New York
Turning sixty this year, photographer Tamás Révész
is now living in New York City. He flew across the ocean, like Környei,
the narrator of Pilinszky’s Conversations with Sheryl Sutton,
who wanted to write the history of New York. Yet, it was to no avail
to read so much on the subject and to roam the avenues with eyes wide
open. He had to acknowledge defeat because the throbbing city of skyscraper
cathedrals has only a present. Since it has always been driven by the
same desire, past here is not the cause of the future. Pressed into
the shape of the present, the past is as much coordinated with the present
as the old buildings in the shade of the glass palaces, or the myriad
complexions, customs and cultures in the boiling streets. What the storywriter
cannot capture can be seized by the one whose profession is the present
frozen into timelessness: the photographer.
The
lifelessness of the still grey buildings that fill the grid is in strange
contrast with the organic quality of the whole formation. The traffic
that moves along the ruler-drawn street veins, regulated by traffic
light constrictors, is a metabolism driven by the necessity of repetition.
What is constantly changing seeks a timeless goal: homeostasis. New
York, the City, with its grids, laid out on the ground and then raised
towards the skies, is its own monument.
With
the slats of Venetian blinds, suspension cables, railings and the rectangles
of windows, Révész pays homage to the dominance of a simple
procedure in design, quantitative multiplication. Though the high-rises,
these petrified block diagrams, advertise the predictability of life
(and the need to be prepared), the streets of New York welcome the visitor
with an inscrutable whirling motley of life. Loud colours, constant
noises, the goods for sale, the mannequins with their timeless gazes
or the faces floating several stories above the ground do little to
soften the newcomer’s loneliness; no more than the reflections
on the glass facades. So when looking up from among the trees of the
park, one is tempted to see the man-made skyscrapers as giant lifeless
trunks or wind-shaven rocks, natural phenomena in any case. Loneliness
in the city is not the privilege of those who drifted or emigrated here;
it is available for everyone. Yet he who wants to record on film more
than the impressions of a tourist, and wants to settle in the city,
needs to seize more than the colourful yet tiring surface – something
that feeds the city’s vibrant art life. “Everybody’s
a stranger here, and nobody is. Nobody, it is claimed, knows New York.
It changes every day like the sea, and just like the sea you can immediately
‘take it in,’ you have always been familiar with it,”
wrote Pilinszky. Following the example of André Kertész
who moved there from Paris and who had been dead for over ten years,
Révész, who exchanged colour motion picture for black-and-white
stills for probably the same reason, sought and found this deep-running
strange transcendence in New York.
Supposedly
invulnerable, the city suffered a blow it was unprepared for. One of
its symbols was attacked, which shattered its timelessness, its imperviousness
to time. History made it the starting point of an incalculable series
of events. Consider Révész’ photograph of the World
Trade Center towers with the dark iron wheel, foreboding clouds and
roused gull in the air. We can no longer look at that photo on the cover
of Révész’s book without trepidation. Pilinszky’s
words are as cogent as ever: “One thing is for sure. All my phrases
about this city seem frivolous. Sketchy. Or is the city itself sketchy?
It is. And yet it isn’t. On the contrary. Despite the monstrous
brilliance, New York is but a candle flame. This is what I have in the
manuscript: ‘New York is a lonely candle.’”
– József Ács
"Ambassador
Walker Helps Bring New York Photos to Budapest
On March 17, 2006, Ambassador Walker opened the traveling photographic
exhibition of Pulitzer Memorial Award winning Hungarian photographer
Tamás Révész. The 62 black and white images of
New York arrived to Budapest with the help of the U.S. Embassy Budapest,
the U.S. Cultural Exchange Foundation, the Transatlantic Cultural Exchange
and the Sister City Program of the City of New York. Following their
showing in Hungary through May 3, the photographs will travel around
the world to Beijing, Cairo, Jerusalem, Johannesburg, London, Madrid,
Rome and Santo Domingo.
In his opening remarks Budapest Mayor Gábor Demszky emphasized
that the artist's photos are surprising, sophisticated, witty, timeless,
and poetic. It is not only Tamás Révész's outstanding
technical expertise that makes these photos so unique but also his ability
to grasp and reflect the feeling and atmosphere of places. In a letter,
New York City Mayor Michael R. Bloomberg also praised the artist's special
gift for recognizing and capturing the blur of action, the energy and
discrete moments of the metropolis.
Ambassador
Walker thanked KOGART gallery for hosting this one of a kind exhibition
and expressed how delighted he was that Tamás Révész
chose New York as the subject of his work. By doing so, the artist also
built and reinforced cultural connections between the people of Hungary
and of the United States through the power of the images. He also expressed
his hope that by looking at the photos more and more people would consider
the "Big Apple" as a vacation destination.
The Sister City Program of the City of New York is rooted in the Washington,
D.C. based Sister Cities International Program (SCI). SCI is a nonprofit
citizen diplomacy network that creates and strengthens partnerships
between U.S. and international communities. It strives to build global
cooperation at the municipal level, to promote cultural understanding
and to stimulate economic development. The Sister Cities Program connects
at least nine Hungarian cities with American counterparts, benefiting
both sides with close links in commerce, culture, education and professional
associations. The U.S. Embassy also strives to increase the number of
Sister Cities through contacts so that all citizens can experience the
values and culture that unite us.
– EMBASSY NEWS |